Unity Tilemapa, czyli rysowanie mapy (Siatka 2D) – tutorial #5

Hej,

mamy małe opóźnienie z wpisami, bo różnie to w życiu bywa 🙂 Na szczęście wracamy do działania.

Zapoznamy się z teilmapą – rodzajem siatki, która nam pozwoli stworzyć poziomy gry. Możemy otworzyć ich kilka na raz, jednak na wierzchu będzie ta , w której aktualnie rysujemy (możemy zmieniać aktywne warstwy). Tworzy się je bardzo szybko – możemy malować pojedyncze kratki, jak i większe powierzchnie za pomocą kwadratu lub puszki z farbą. Błędy można zmazać za pomocą gumki.

Możemy stworzyć mapę bez kolizji, stworzyć kwadrat z kolizją i utworzyć skrypt – interract on triger 2D. W przypadku gdy ktoś podejdzie do krańca mapy, wyłącza się rysowanie danej mapy.

Następne wpisy będą o mechanikach ruchomych platform, przełącznikach, otwieraniu drzwi za pomocą klucza czy dialogach. Poniżej link do filmiku, miłego oglądania!

Do zobaczenia za tydzień 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *